A jövő útján: A GYSEV CARGO a digitalizációt veti be vasúti árufuvarozás optimalizálásához

A jövő útján: A GYSEV CARGO a digitalizációt veti be vasúti árufuvarozás optimalizálásához

Egy gyorsan fejlődő világban, ahol az adatok a döntéshozatal középpontjában állnak, a GYSEV CARGO élen jár a működésének a digitális korszakhoz igazodó újragondolásában.

Az Ab Ovo informatikai szolgáltató és tanácsadó partnerrel szorosan együttműködve olyan digitális átalakítást valósítottak meg, amely nemcsak a költségeket csökkentette, hanem a napi működésben is mélyreható változásokat eredményezett.

Ennek kulcsfontosságú eleme volt az Ab Ovo SmartRailCargo rendszerének bevezetése, amely számos tervezési eszközt egyesít a felhőben. Dr. Zentai Zoltán, a GYSEV CARGO működéstámogatási igazgatója kifejtette: "A vontatási kapacitás (és ezáltal a költségek) tervezésének optimalizálása közvetlenül nagyobb hatékonysághoz vezetett, amikor egy napi 10-15 mozdonyból és mozdonyvezetőből álló flottára alkalmaztuk".

"Ez viszont 1-3 százalékkal javította az eszközök és a humánerőforrás hatékonyságát a vontatási tevékenységeinkben, és ha ezt felszorozzuk, akkor ez jelentős hatást gyakorol az évi 1 568 250 vonatkilométerünkre és 6,6 millió eurós vontatási költségünkre."

Gyors előnyök, kevesebb kihívás

A rendszer bevezetését megelőzően a GYSEV CARGO csapata azonban számos vasúti specifikus kihívással szembesült, mint például az egyedi vasúti kocsi-adatbázisokkal való kapcsolat kialakítása és a heterogén adatkörnyezet kezelése, valamint a fejlesztői kapacitás és a vasúti specifikus szoftverprojektek irányításában szerzett tapasztalat hiányával küszködött Magyarországon.

"Az Ab Ovo a projekt számos szempontból segített nekünk tapasztalatával és tudásával: vasúti specifikus tapasztalattal és BC-ismeretekkel, nagyon hatékony agilis módszerekkel, a folyamatok digitalizálásával és a szervezeten belüli digitális átalakulás változásmenedzsmentjével kapcsolatos tapasztalatokkal" - mondta Zentai a RailFreight.com-nak.

A rendszer bevezetésével a kollégák rövid időn belül látták az előnyöket, az új eszközök 24 óránként mintegy 2000-3000 kocsi- és vonatspecifikus adatpontot szolgáltatnak, és lehetővé teszik mintegy 40-50 vonat jobb irányítását.

Zentai hozzáteszi, hogy az integrált adatkezelési és kommunikációs eszköz, az úgynevezett Train Request Portal (TRP) kifejlesztése tovább egyszerűsítette a műveleteket, elkerülve "az ügyfelek és a GYSEV CARGO belső részlegei között keringő több száz e-mailt", míg a szállítmányokra vonatkozó integrált adatok, például a vagonok adatai, az áruk adatai és a partnerek szintén segítettek az erőforrások elosztásában.

"Az Ab Ovo rendszere előtt a rendelési adatok kezelése manuálisan és több adatbázisban széttagoltan történt. Az új rendszerrel ezeket az adatokat egyetlen adatbázisba integráltuk, csökkentve ezzel a munkaerőt és a költségeket. A rendszer leegyszerűsíti az adatok importálását, és még a papíralapú vasúti számlák OCR-szkennelését is támogatja, optimalizálva ezzel a folyamatainkat" - mondja Zentai.

További optimalizálás a jövőben

A digitális átalakítás által máris elért számos előny ellenére mindkét partner úgy látja, hogy ez csak az út kezdete, és a folyamatos finomítás és fejlesztés már a mindennapi gyakorlat része. A GYSEV CARGO már most a jövőbe tekint, és további BI-megoldásokat tervez a vezetői döntéshozatali folyamatok, az útvonal-optimalizálás és a vonatútvonaltervezés támogatására.

"Napjainkban folyamatosan elemezzük a költségeinket, különösen a vonatútvonalak és a vontatási költségek tekintetében" - magyarázza Zentai. "Míg a bevezetés előtt egyszerűen nem rendelkeztünk a modellezéshez vagy optimalizáláshoz szükséges adatokkal."

"A jobb monitoring eszközök lehetővé teszik számunkra, hogy előre megkapjuk a szállítási adatokat, és tovább javíthassuk az üzemeltetési erőforrásainkat és a tervezést. További célunk, hogy ezeket az eszközöket integráljuk interaktív ügyfélportálunkkal, így az ügyfeleknek a döntéshozatali alternatívák és a szállítási ütemezési lehetőségek szélesebb körét kínáljuk."

(A cikk a RailFreight.com oldalán jelent meg.)